zaterdag 1 juni 2013

Rituals Wai Wang exfoliating body scrub

Nu dat de zomer er (hopelijk) toch een beetje aan komt en we net iets meer huid laten zien dan in de winter, is het natuurlijk extra belangrijk om deze huid dan ook in topvorm te hebben. Een van de dingen die je dan zeker moet doen, is af en toe je huid een lekkere scrubbeurt geven. Vandaag laat ik aan jullie deze  exfoliating body scrub van Rituals zien. Deze scrub is een van de vele lekker ruikende producten van de Wai Wang lijn ofwel de lichtgroene lijn. De lijn geurt naar Organic white lotus en yi yi ren. Omdat ik zelf niet wist wat yi yi ren was, heb ik het even opgezocht voor jullie: "Yi Yi Ren is de korrel van een grassoort die in het warme deel van China groeit. In Japan kennen ze dit kruid onder de naam Hato Mugi." Goed dat weten we dan ook al weer :-)

 Let ook even op de mooie verpakking!

De geur zelf is een zeer zachte bloemige geur. Het is zo'n beetje een geur die je bij babyproducten zou kunnen tegenkomen. Maar dan wel iets vrouwelijker en met een echt spa-gevoel. Ik ben er zelf helemaal fan van! Het is voor mij de ideale geur om een vermoeide stressvolle dag mee af te ronden, omdat het mij een echt "zen" gevoel geeft.


De scrub zelf is een scrub op cremé basis en de scrubdeeltjes zijn fijngemaalen bamboe stukjes. De substantie voelt zeer aangenaam aan op de huid. Ik heb hem zowel droog als nat uitgetest voor jullie. En beide de manieren werkten prima.

Wanneer je hem droog gebruikt, dan gaat de scrub niet echt schuimen. Hij wordt ietsje droger en je droge huidcellen worden "zo in rolletjes van je huid gescrubt". Het is moeilijk om dat juist te verwoorden daarom kijk je best even naar de foto ;-).

Hier heb ik nadien een beetje water toegevoegd en je krijgt direct een romigere textuur.

Dit is op natte huid, de scrub begint zelfs een beetje op te zepen. Hier op de afbeelding heb ik wel net iets te veel gebruikt. 

Volgens de website van Rituals zou de scrub ook een verzorgend laagje achterlaten maar niet vet aanvoelen. En dat is inderdaad het geval, mij huid voelt zeer aangenaam en zacht aan. Een de lekkere geur die ook goed blijft hangen. Zalig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten