maandag 15 juli 2013

Mac Satin Taupe en Nylon oogschaduw dupe!

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik een artikel heb geschreven, shame on me!! Maar goed vanaf nu vliegen we er terug in!

Het is denk ik geen geheim dat ik zeer graag de producten van MAC gebruik, zeker de oogschaduw is bij mij een zeer geliefd en veel gebruikt product. Het enige jammere: ze zijn niet echt super goedkoop. Een MAC oogschaduw in pan-vorm kost 13€ en in een verpakking betaal je 17€. Af en toe verwen ik mezelf eens met een oogschaduwtje maar dat is niet iets dat elke maand gebeurd :-(  Ook zullen er zeker mensen zijn die niet zo veel geld willen uitgeven aan een oogschaduw. Dus daarom geef ik voor twee van mijn favoriete kleurtjes een (veel) goedkoper alternatief! Want wie bespaart er nu niet graag wat centjes? Het draait vandaag allemaal om deze twee oogschaduwtjes van Essence.
Een Essence oogschaduw kost rond de 2€ (de exacte prijs weet ik niet) maar dat is wel een heel stuk goedkoper dan de 17€ die je voor een MAC oogschaduw betaald. Je kan dus ongeveer 8 Essence oogschaduwtjes kopen voor de prijs van een MAC oogschaduw, WAUW!

Ok genoeg over de prijs, nu op naar het echte werk: de vergelijking! Ik begin met de dupe (dupe is het verkorte van "duplicate" een Engelse term die gebruikt wordt om gelijkaardige producten aan te duiden) van Satin Taupe. Deze zien er in het pannetje op het eerste zicht niet echt hetzelfde uit. De Essence oogschaduw toont vele lichter en met meer gouden glans. Maar dat is "gelukkig" een overspray. Wanner je de echte kleur van de oogschaduw bekijkt dan zie je direct een grote gelijkenis met de MAC versie. Ook aangebracht op de huid zie je de gelijkenissen zeer goed. Toch kan ik niet zeggen dat ze 100% hetzelfde zijn. Dat is denk ik ook zeer moeilijk. Er is duidelijk een verschil in kwaliteit. De MAC oogschaduw is beter gepigmenteerd en de structuur van de oogschaduw voelt ook veel zachter/beter aan. Maar voor het prijs verschil is dat natuurlijk wel te verwachten. Wanneer je deze gaat aanbrengen zal je om hetzelfde effect te krijgen net iets meer van de Essence oogschaduw moeten gebruiken (zie laatste foto). De Essence kleur is iets meer goud en bevat ook meer glitter. De MAC kleur is ook een beetje donkerder en iets cooler. Maar zoals je zelf kan zien ben ik toch een beetje aan het "muggen ziften" ;-)
 


De gelijkenis tussen Nylon en Dance all night is duidelijk te zien. Ook heeft wederom het Essence kleurtje een erg glitterige overspray. Wanneer je je daar door heen gewerkt hebt komt de ware kleur/finish van het product naar boven. Het is een glanzend wit/goude oogschaduw, perfect om te gebruiken als highlight. Het verschil in kwaliteit is ook hier wel duidelijk. Maar wederom is dat voor mij geen struikelblok. De Essence oogschaduw is wel wat poederachtig en heeft zeker een primer of basis nodig om goed aan de huid te hechten. Qua kleur is de MAC oogschaduw iets meer aan de witte kant en de Essence wat goud/geler. Maar ook hier zijn de verschillen miniem. 



Hier onder op de foto heb ik de taupe kleur over mijn volledig bewegend ooglid gedaan en de lichte kleur als highlighter onder de wenkbrauw. Op het ene oog heb ik de Essence producten gebruikt en op het andere oog de MAC producten. Ik zie zelf geen groot verschil, dus in mij ogen een zeer geslaagde dupe!




1 opmerking: