donderdag 9 april 2015

Super Soft Cleansing Brush van The Body Shop

Gezichtsborsteltjes om je gezicht mee te reinigen zijn vaak een goed alternatief voor de populaire elektronische gezichtsborstels zoals bijvoorbeeld de Clarisonic. Dit apparaat staat al een tijdje op mijn wishlist, maar in afwachting tot ik de nodige fondsen kan vrijmaken voor deze (dure) investering (of tot mijn vriend een gulle bui heeft ;-) ) gebruik ik graag een simpel gezichtsborsteltje om mijn huid grondig te reinigen. Dit gezichtsborsteltje van The Body Shop (+-10€) was voor mij een nog onbekend product, onnodig te vermelden dat ik dus zeer benieuwd was naar deze nieuwe tool. 

Het mag geweten zijn dat ik een zeer grote fan ben van de body en skincare producten van The Body Shop, ook voor dit product lagen mijn verwachtingen vrij hoog. Tijd om te zien of deze verwachtingen worden ingelast. 
Het design van de borstel is strak en heeft een vrij hoog spa gehalte met het houten handvat en wit koordje. Het kwastje ligt ook gemakkelijk in de hand en de oppervlakte van de borstel is groot genoeg om een groot stuk van je gezicht in een keer te kunnen reinigen maar toch ook klein genoeg om gemakkelijk rond de ogen en neusvleugels te poetsen. De borstel bevat een heleboel zeer fijne synthetische haartjes wat het tot een zeer stevige maar wel enorm zachte kwast maakt. 
De eerste keer dat ik deze tool gebruikte was ik niet erg onder de indruk van de prestaties. De kwast neemt teveel water op en zorgt ervoor dat mijn reinigingsproduct verdwijnt in het niets zonder goed te schuimen (ik weet dat dat niet echt nodig is, maar ik heb dat wel graag). Het voelde ook een beetje eigenaardig, alsof je met een natte kabuki over je gezicht aan het boenen bent. Maar slechts één keer proberen en dan meteen een oordeel vellen is ook niet eerlijk. Dus heb ik het experiment verder gezet en opnieuw geprobeerd. De tweede keer heb ik de kwast maar een beetje nat gemaakt en vooraf mijn reiniger goed in de borstel ingewerkt om een beetje meer schuim te krijgen. Op deze manier voelt hij heel zacht op mijn huid. Deze techniek werkte toch al een heel stuk beter.

Het eindoordeel: Ik moet zeggen dat ik niet veel verschil merkt tussen reinigen met deze borstel en mijn huid gewoon met de hand reinigen, een verschil of gevoel dat ik wel merk wanneer ik mijn huid reinig met andere plastieken borstels. De plastieken borstels geven mij wel het gevoel dat mijn huid ietsje beter gereinigd is dan wanneer ik het met mijn handen zou doen. Een duidelijk gemist bij de bodyshop gezichtsborstel, een ander nadeel van deze borstel is dat hij lang nodig heeft om te drogen wat ook niet altijd even aangenaam is. 
Ik denk niet dat deze borstel een echte meerwaarde is in mijn dagelijkse reinigingsroutine. Jammer genoeg geen top product en heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan. Volgende keer beter.

1 opmerking:

  1. Ik heb deze borstel ook gekocht en ga hem nog testen. Zelf wilde ik hem vooral testen op mijn ogen, omdat ik mijn wimpers met mijn handen niet altijd mooi proper krijg

    BeantwoordenVerwijderen