dinsdag 4 juni 2013

Retropical EDT Yves Rocher

Lekker ruiken dat doet iedereen graag, dus af een toe eens een nieuw geurtje proberen kan zeker geen kwaad. Vandaag heb ik hier voor jullie een leuk nieuw geurtje van Yves Rocher. Deze Eau De Toilette is deze zomer tijdelijk verkrijgbaar, namelijk de Retropical Eau De Toilette. De verpakking van dit geurtje spreekt voor zich, fleurig, kleurrijk en lekker tropisch, de perfecte vakantie geur!


Als je het flesje bekijkt dan moet ik toch wel terug denken aan een van de andere ODT geurtjes van de vaste collectie van Yves Rocher namelijk de Naturelle ODT. Of deze geur nu een variatie is op de andere geur of niet daar van ben ik niet van op de hoogte. Ik ben toevallig wel in het bezit van de 'originele' geur/verpakking dus laat ik ze toch maar even met elkaar vergelijken. De Retropical geur is opgebouwd uit essentiële oliën van sinaasappel, mandarijn en bergamot. De Naturelle parfum wordt op de site van Yves Rocher als volgd beschreven: "Deze sprankelende lentecocktail van hesperide tonen herbergt een topnoot van sappige groene appel, gevolgd door de onschuld en helderheid van pure Egyptische jasmijn en perzikbloesem die de bloemige middennoot vormen en die ondersteund worden door geuraccenten van Virginia ceder, amber en muskus." Dus aan de geur samenstelling kan je al afleiden dat de geuren toch wel zeer verschillend zijn en dus geen variant van elkaar. Ook wanneer ik de geur zelf vergelijk lijken ze absoluut niet op elkaar.De Naturelle is een zeer frisse, groene geur terwijl de Retropical eerder bloemig en zoet is. Dus de vergelijking houd op bij de verpakking. Mijn voorkeur gaat uit naar de Retropical geur.

De Retropical geur is een zeer fruitige, frisse en zoete geur. Maar gelukkig niet een té zoete geur. Te Zoet kan voor mij, zeker in de warmere dagen van de zomer wat overweldigend worden. Het blijft een lekkere luchtige geur. Ik ben van de geur zelf helemaal weg. Wat ik wel jammer vind is dat deze geur niet zo lang blijft zitten. Na een uurtje ruik je er niet meer zo veel van. Het is dan ook zo'n geurtje dat ik een aantal keren per dag op spray. Maar het is natuurlijk geen Eau De Parfum maar een Eau De Toilette en dat verklaard veel. Moesten ze hier een parfum versie van uitbrengen dan zou ik deze zeker kopen.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijk geurtje! Wat leuk dat je nu een blog hebt, ik zal je zeker volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik volg jouw ook! Maar dat wist je wel al denk ik ;-)

      Verwijderen
  2. Super leuk da je nu ook aan het bloggen bent, GO BELGIUM! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog! Misschien een idee om bloglovin aan te schaffen, maakt het makkelijk om je te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net een bloglovin account aangemaakt dus vanaf nu kan je mij hiermee volgen :-) dankjewel voor de tip!

      Verwijderen