donderdag 13 juni 2013

Kruidvat Fruity Botanicals super shine 2 in 1 shampoo en conditioner

Shampoo en conditioner, twee producten die iedereen gebruikt. Of toch zeker shampoo. Ikzelf durf mijn conditioner wel eens overslaan wanneer ik gehaast ben. Dus toen ik deze 2 in 1 shampoo en conditioner van kruidvat zag staan dacht ik dat dit misschien wel perfect was voor de dagen dat ik gehaast ben en dus geen tijd heb om na mijn shampoo ook nog een conditioner te gebruiken. Een van de dingen waar ik echt blij van kan worden is het vinden van goede budget vriendelijke producten. Eens kijken of dit daadwerkelijk een goede "budgetproof find" is!

De verpakking is niets bijzonder. Maar deze lijn is volgens mij wel geïnspireerd op de verpakkingen en de uitstraling van Herbal Essences producten, of daar doen deze producten mij in ieder geval sterk aan denken. Ook de twee zogenaamde hoofd ingrediënten of toch datgene waar de producten naar ruiken doet mij sterk terugdenken aan het merk Herbal Essences. En dit natuurlijk voor een iets voordeligere prijs.

De hoofd ingrediënten/geur van deze shampoo -conditioner is witte thee en sinaasappel. Als ik aan het product ruik dan merk ik eigenlijk alleen de geur van sinaasappel op, en niet de geur van witte thee. Ik hou wel van deze de geur en dit is naar mijn mening een van de weinige goede eigenschappen van dit product :-S

Tijdens het wassen viel mij meteen op dat de shampoo echt zeer goed schuimt. Het zal er dan ook veel mee te maken hebben dat het tweede ingrediënt op de ingrediëntenlijst sodium laureth sulfate is. Dit ingrediënt zorgt ervoor dat je producten goed gaan schuimen maar heeft wel als nadeel dat het je huid en haar kan uitdrogen. Je hebt niet veel product nodig om je hele hoofd in te zepen, iets wat ik zelf wel aangenaam vind. Ik weet dat een shampoo niet moet schuimen om een goede shampoo te zijn. Maar ik geef toe dat ik toch een beter en vooral properder gevoel heb wanneer een shampoo lekker veel bubbels maakt. Bij een niet schuimende shampoo heb ik snel het gevoel dat ik niet elk stukje van mijn hoofd heb ingezeept.

Tijdens het wassen kreeg ik wel het gevoel dat mijn haar wat zwaar aanvoelde. Ik had ook het gevoel dat ik tijdens het wassen steeds meer knopen in mijn haar kreeg, wat bij een product dat beweerd ook een conditioner te zijn toch wel vreemd is.

Na het wassen had ik nog heel veel knopen in mijn haar. Ook voelt mijn haar vrij droog aan. Hier zijn een aantal foto's. Deze zijn niet altijd even veelzeggend, maar goed. Ik heb buiten het wassen met deze shampoo niets anders met mijn haar gedaan. Ik heb het gewoon zonder producten laten opdrogen aan de lucht en dit is het resultaat. (sorry voor het gebrek aan make-up) Wanneer mijn haar opgedroogd is, blijven er best wel wat knopen in zitten en voelt het erg droog aan. Mijn haar voelt wel heel proper aan, misschien iets te proper zelfs.


Kortom ik ben niet zo enthousiast over deze 2 in 1 shampoo en conditioner. Ik had er vrij hoge verwachtingen van omdat ik al verschillende haarproducten van het kruidvat enigen merk heb gebruikt, waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.  Maar dit product is niet wat ik er van verwacht had. Tja deze keer geen goede budget ontdekking. hopelijk volgende keer meer succes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten