dinsdag 28 mei 2013

BE creative make up

Een aantal maanden geleden las ik in een magazine dat er een gloednieuw cosmetica merk naar België zou komen. Het merk is speciaal ontwikkeld voor de Ici Paris Xl winkels. Voor zover ze mij in de winkel hebben verteld is het merk is ontwikkeld door de beste verkoopsters van de Ici Paris filialen en ook afgesteld op wat de klant wil: “kwalitatief hoogstaande cosmetica voor een schappelijke prijs” Wie wil dit nu niet!? Dus kon ik natuurlijk niet wachten tot het eindelijk zover was. Het nieuwe merk konden we verwachten in de winkels vanaf 1 mei. Dus ik op 2 mei, vol verwachtingen naar de Ici Paris. Daar even rondgekeken en tja.. niets te zien. Na navraag bij de verkoopsters kwam ik er achter dat het toch nog een aantal weken zou duren. Dus mijn geduld werd wederom op de proef gesteld en was het weer wachten tot ze daadwerkelijk te koop waren.

Na dus een "lange" periode van geduld was het dan eindelijk zo ver! Ik heb twee mooie producten uitgekozen, maar hoop in de toekomst noch wat producten van dit merk uit te testen. De producten die ik gekocht heb zijn de “brilliant shine lipstick” en de “eyeshadow” Het eerste dat mijn opviel was uiteraard de verpakking van de producten. Deze is in mijn ogen zeer strak en oogt professioneel. Ik ben zelf iemand die de verpakking zeer belangrijk vind. Dus dat is in dit geval al een zeer groot pluspunt. Trouwens doet jullie de verpakking niet stiekem denken aan sommige andere “luxe” cosmetica merken? Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het wat weg heeft van Nars en Mac verpakkingen, misschien een bewuste zet?? Ook komen de producten in een doosje, wat ook iets professioneler en luxueuzer oogt.

Als eerste zal ik het hebben over de oogschaduw, ze hebben ongeveer een 40 tal lossen oogschaduwtjes om uit te kiezen en ook nog een aantal oogschaduwsetjes waarin je vier bij elkaar passende kleuren vindt. De mono of singel oogschaduw kost 9,95€ per stuk, wat ik een redelijke prijs vind, het is niet heel duur zoals sommige andere merken van Ici Paris en het is ook niet super goedkoop zoals bijvoorbeeld Hema producten. De kleur die ik gekozen heb is en zilver/grijs/licht blauw kleurtje met een subtiele parelmoer glans. Ook hebben de producten namen en nummers. Het is altijd zo veel leuker wanneer producten namen hebben, maar ook onthou je zo ook beter welke kleuren je wel of niet hebt. Ik heb de Kleur “004 Sky”, de naam past volgens mij perfect bij de mooie kleur van de oogschaduw.


De Pigmentatie is vrij goed. Maar de oogschaduw is een tikkeltje kruimelig en dit kan zorgen voor een klein beetje “fall out” (ofwel dat de oogschaduw naar benden valt, onder het oog) bij het aanbrengen. Ik zelf vind dat niet zo'n groot probleem. Dat heb je bij wel meer oogschaduwtjes. Ik gebruik zelf altijd een primer onder mijn oogschaduw zodat deze langer blijft zitten, dit heb ik voor het testen van deze oogschaduw dus ook gedaan. Hierdoor kan ik niet zegen of het product goed blijft zitten zonder basis of primer. Met primer blijft hij net zoals mijn Inglot en Mac oogschaduw heel de dag perfect zitten tot ik het die avond verwijder.

Een van de dingen dat mij was opgevallen na het swatchen van de oogschaduw, is het “vettige” vlekje dat mijn vinger in de oogschaduw heeft achter gelaten. Dit krijg je in bijna alle producten wanneer je deze altijd zou aanbrengen met je vingers (dit is een van de reder waarom je altijd een make-up kwast moet gebruiken en niet je vingers!) Maar na één keer met mijn vinger in de oogschaduw te gaan, is het wel heel snel om zo'n vlekje te krijgen! Nu heb ik hem nadien nog een aantal keren gebruikt met mijn make-up kwast, en is het vlekje zo goed als verdwenen. Gelukkig maar, wat deze vetvlekjes zorgen er voor dat er een soort van hard laagje over je oogschaduw komt waardoor je bijna geen kleur meer te pakken krijgt.

Ok, over naar de lippenstift. Voor zover ik mij herinner zijn er twee soorten lippenstift de “brilliant shine lipstick” die ik hier zo dadelijk ga bespreken en nog een andere lijn in de genre van “intensive color” (de exacte naam ben ik vergeten). Ook hier ben ik helemaal fan van de verpakking! Het is een matzwarte huls die fluweelachtig aan voelt “tres chique” zou ik zo zegen ;-) Ik heb gekozen voor een mooie frisse zomerse roze kleur. De lippenstiften hebben net zoals de oogschaduwtjes ook een nummer en een naam. Deze is “005 Kiss”, de namen zijn niet echt spectaculair of vernieuwend, maar ze zijn makkelijk te onthouden en misschien voor mij wel nog belangrijker: ze zijn makkelijk uit te spreken (haha).

De lippenstift heeft een subtiele bloemige geur, die misschien niet iedereen zal bevallen. Deze geef de lippenstift een wat klassieker karakter. Ikzelf vind het een aangename geur. Deze lippenstift brengt erg gemakkelijk aan doordat het een hydraterende formule is, hij doet me een klein beetje denken aan de "Revlon lip butters", en zo voelt hij ook aan op mijn lippen. De pigmentatie is niet verrassend goed, maar dat is uiteraard niet de bedoeling van deze soort lippenstift, dus in dat opzicht is hij wel geslaagd. Wil je toch wat meer dekking dan kan je perfect de kleur opbouwen tot een intense kleur. (zie de twee swatchen hier boven). De lippenstift voelt lekker aan op mijn lippen. Wanner ik hem een tijdje op heb dan voel ik wel dat het “gehydrateerd gevoel” weg is, maar de kleur zit er nog wel op. Het voelt zeker niet aan alsof mijn lippen uitgedroogd zijn, maar eerder alsof ik een matte lippenstift of  lipstain op heb.

Een algemene conclusie over het volledige merk is op dit moment nog moeilijk te geven, aangezien ik nog maar twee producten heb kunnen testen. Toch ben ik tot nu toe zeer positief en tevreden over het merk en hoop in de toekomst meer producten van BE creative make up te kunnen testen. 
Hier draag ik de lippenstift en oogschaduw aan de binnen kant van mijn ogen.

5 opmerkingen:

  1. Mooi lipstick kleur.. Ik ga binnenkort eens een kijkje nemen bij ICI Paris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja de lippenstift is echt zeer mooi. Je moet zeker eens gaan kijken, de make-up stand ziet er echt heel trendy en professioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je nog hoeveel zo'n lippenstift kost? Ik vind deze kleur echt heel mooi bij jou! Ik wil zeker ook eens eentje uittesten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lippenstift was ongeveer 12à 13€ dus dat is nog vrij betaalbaar. :-)

      Verwijderen