maandag 16 maart 2015

Too Faced melted lipstick

Vloeibare zeer gepigmenteerde lippenstiften - al dan niet mat - het is een ware trend. En Too Faced doet hier uiteraard ook vrolijk aan mee. De melted lipsticks, zoals Too Faced zijn variant heeft genoemd, zijn op verschillende blogs en youtube kanalen een ondertussen veel besproken en geliefd product geworden.  Als make-up lover was ik dan  natuurlijk zelf ook heel nieuwsgierig naar deze bijzondere lipproductjes.


Wat maakt deze lippenstiftjes nu zo bijzonder? Ten eerste ben ik helemaal weg van de verpakking. Deze oogt luxueus  door de matte gouden dop en gouden letters maar blijft toch snoezig door het vrolijke lettertype en de kleine hartjes. De grafische vormgeving van de verpakking krijgt dus al een grote plus maar ze moet natuurlijk ook functioneel zijn. En..ja.. ook daar weet Too Faced hoog te scoren. Het zijn makkelijke tubetjes en door te knijpen kan je perfect bepalen hoeveel product je wilt. De applicator is een zacht wit sponsje dat het product gelijkmatig over je lippen verdeelt.


Maar verpakking alleen maakt een product nog geen goed product. Het belangrijkste is natuurlijk de inhoud. Maar gelukkig ligt deze grotendeels in lijn met de verpakking. De pigmentatie is super, je kan het product zeer dun aan brengen zonder kleurintensiteit te verliezen. Dus je moet maar een heel  klein beetje aanbrengen om een volledig dekkende kleur te krijgen. Een extra troef voor deze lipsticklijn.

Wanneer je het product pas hebt aan gebracht is het nog vrij vloeibaar en nat. Dit trekt na een tijdje weg en je krijgt meer een matte textuur. Deze voelt wel een tikkeltje droog aan maar dit kleine euvel is met een lippenbalsem er onder of een mooie lipgloss gemakkelijk op te lossen.

Melted Violet 
Je kan deze lipstick verkrijgen in verschillende kleuren. Ik heb er drie om aan jullie te laten zien. De Melted Violet is een zeer gewaagde kleur, in de winkel leek hij me zeer mooi en interessant maar toen ik hem eenmaal thuis op mijn lippen aanbracht was het toch niet helemaal wat ik verwacht had. Uniek en opvallend is hij zeker wel. Maar niets om elke dag te dragen.

Melted Candy
 Melted Candy daarentegen is van de drie kleuren mijn favoriet. Het is een felle rood/roze kleur met een coole ondertoon die, naargelang de ooglook die je erbij combineert zowel speels als chique kan zijn.


Melted Marshmallow
Als laatste is er dan nog de Melted Marshmallow met een snoeperige roze kleur met een coole ondertoon. Deze is in combinatie met een simpele ooglook ook zeker niet mis. Ik denk wel dat deze kleur mogelijks niet zo mooi staat bij mensen met een eerder donkere huidskleur.

Helaas kan je momenteel de producten van Too Faced nog steeds niet in Belgische winkels vinden. Als je er dus eentje wil bemachtigen dan zal je in het buitenland (Engeland, Frankrijk,..) op jacht moeten gaan. Of als je niet zo'n vakantieganger bent dan kan je nog altijd bij verschillende online winkels terecht. (bijvoorbeeld: www.sephora.fr)

2 opmerkingen:

  1. Oh man, ik vind die knetterpaarse kleur echt geweldig! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn favoriete kleur is de tweede! Maar die paarse is wel superleuk voor een feestje

    BeantwoordenVerwijderen