maandag 19 augustus 2013

Manicure maandag: Ciaté very colourfoil manicure

Een van de dingen die ik wel eens doe om te ontspannen en om mezelf lekker in de watten te leggen is tijd maken voor een leuke manicure of spannende nail-art. Ik moet wel bekennen dat dit laatste niet mijn specialiteit is. Maar af en toe wat experimenteren kan soms wel een leuk resultaat opleveren. Dus deze maandag gaan we er volledig voor en dat met deze Ciaté very colourfoil manicure "nail-art kit". Ik heb deze kit een maand geleden in Frankrijk bij Sephora gekocht en heb er ongeveer 22€ voor betaald.

Voor we met de manicure beginnen ga ik even overlopen wat er allemaal in de kit zit:
Nagellakje in de kleur Pepperminty, lijm en de nail foil

Gebruiksaanwijzing

Een nagelwiel (handig voor op te oefenen)

Nog een keer de foil maar dan uit de enveloppe

De verschillende foils
De verschillende foils
Ok, laten we beginnen :-) Ik lak eerst mijn nagels met de nagellak die in de kit zit en laat deze goed drogen.

Als je nagels droog zijn neem je de lijm en breng je die aan op de plekjes waar je de foil wil opplakken. Ik heb het nu op een willekeurige manier gedaan, een beetje slordig zodat ik het resultaat van op de verpakking zou bekomen. Je kan er natuurlijk ook een patroon mee maken, bijvoorbeeld streepjes of bolletjes... laat je fantasie de vrije loop zou ik zo zeggen ;-)

Wanneer je de lijm hebt laten op drogen tot een transparante laag, ga je met de foils aan de slag. Let er wel op dat je de foil met de juiste kant op de lijm drukt en niet zoals ik de eerste keer... de foil omgekeerd houden en gefrustreerd zijn omdat het niet werkt... (fail i.p.v. foil, haha) Dus als je de folie met de juiste kant op je nagel aandrukt en dan met een snelle beweging weghaalt, krijg je een mooie metallic/blinkende folie over je nagel.


Dit doe je voor al je nagels, met zo veel of weinig kleuren dat je zelf wilt. Ik heb het "simpel" gehouden en heb 2 kleuren gekozen.


Nadien moet je er volgens de verpakking een topcoat overheen doen. Ik heb dit gedaan maar bij mij ging dan wel de roze foil een beetje uitlopen en zag er minder mooi uit. Dus dat zou ik volgende keer waarschijnlijk anders doen. Maar desalniettemin is het wel een zeer leuk resultaat :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten