zondag 12 april 2015

Drie essentiële skincare producten in mijn pro kit.

Elke goede visagiste of make-up artist heeft natuurlijk wel een aantal favoriete skincare producten in zijn of haar  kit zitten. Wanneer je een mooie make-up aanbrengt op een model of klant is het dan ook belangrijk dat je de huid goed voorbereid alvorens de make-up aan te brengen. Zo bescherm je niet enkel de huid, maar een goede basis zorgt er ook voor dat de make-up mooier op de huid blijft zitten en niet kan vastkoeken op droge plekjes of in de lijntjes van het gezicht. 

De volgende drie skincare producten zijn volgens mijn dan ook essentieel voor elke zichzelf respecterende MUA. 
Embryolisse Lait-Crème Concentré is een van de meest geliefde en gebruikte hydraterende crème op sets en in make-up kits. De vele enthousiaste reviews voor dit product waren voor mij dan ook een goede reden om het aan te schaffen voor mijn eigen kit en zelf uit eerste hand te ervaren of de lof die  Lait-Crème Concentré krijgt verdiend is. Het is inderdaad een zeer fijne crème die een ideale voorbereiding kan zijn voor elke make-up look. De crème trekt snel in en geeft de huid een natuurlijke glans zonder echter te vet te zijn. Alle types van foundation kunnen ook zonder problemen  over aangebracht worden: water- silicone of oliebasis, allemaal breng je ze even mooi en egaal aan over de Embryolisse basis.

Voor mensen die snel rood worden, een geïrriteerde of zeer gevoelige huid hebben gebruik ik over de Embryolisse nog graag deze verzachtende aloevera gel van The Body Shop. Het is een verkoelend product dat zeer snel intrekt en  geen residu achterlaat. Het werkt ook erg goed als primer. Dit product is een echte must in mijn eigen kit. Zelfs op mensen die niet super gevoelig zijn voor make-up gebruik deze heel graag. 
Wanneer we spreken over hydrateren van de huid en gelaatsverzorging denken de meeste mensen vooral aan de huid van het gelaat. Deze verzorgen en gehydrateerd houden is natuurlijk belangrijk maar ook de lippen kunnen wat voorbereiding gebruiken. Deze lippenbalsem is ook van de aloevera lijn en is ook een vaste waarde in mijn eigen kit. Het is een verkoelende, verzachtende en hydraterende balsem met een glanzende gloss-achtige look, je kan deze dus ook perfect over een matte lippenstift aanbrengen om wat glans toe te voegen. De lippenbalsem werkt wel minder goed voor echt gebarsten  en kapotte lippen, om deze te herstellen gaat er niets boven een dikke nachtelijke klodder vaseline.

Dit waren drie onmisbare producten in mijn kit, welke producten gebruik jij graag? 

3 opmerkingen:

  1. Mooie favorieten! The Body Shop heeft echt geweldige producten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idd, The Body Shop is een zeer fijne winkel met veel goede producten :-)

      Verwijderen
  2. Die aloe soothing gel gebruik ik ook en ik vind hem echt heel fijn voor mijn gevoelige huid! ^^

    BeantwoordenVerwijderen