vrijdag 24 mei 2013

Beauty Essentials Ceramic styler: krultang

Iets wat ik al een zeer lange tijd op mijn verlanglijstje heb staan is een brede krultang, ik kijk altijd naar de Amerikaanse "youtube goeroes" Wanner ze deze gebruiken is het altijd zo'n mooi resultaat! Ik heb zelf een zeer goede gewone standaard krultang, maar deze gebruik ik eerlijk gezegd zelf niet zo heel veel (mijn zus daarentegen gebruikt deze wel vaker) dit omdat het nogal veel werk is en ik liever wat losse krullen verkies.

Onlangs was ik in Kruitvat om een flesje nagellakremover te kopen en raad eens wat ik zag liggen... Ja zeker zo'n brede krultang! Maar dat was nog niet alles, ik heb er maar 7,99€ voor betaald! Woehoew!! Ik was er vast van overtuigd dat het mijn geluksdag moest zijn! Lang heb ik niet moeten nadenken, of hij lag in mijn mandje!
De krultang heeft 2 warmte standen en kan tot 140°C verwarmd worden. Het is een keramische krultang, dat is zeer belangrijk omdat dit materiaal beter is voor je haar dan eender welk ander materiaal. Bij een ijzeren krultang kan je je haar namelijk veel sneller verbranden. Ook heeft de krultang een handig draaisnoer zodat je tijdens het krullen geen heel gevecht met het snoer moet houden om een mooi kapsel te bekomen.

Als je de krultang bekijkt dan zie je wel dat het maar een goedkope krultang is, dat kan je duidelijk zien aan de materialen en de manier waarop deze gemaakt is. Maar tja, daar mag je voor acht euro niet echt over klagen “you get what you pay for ” is hier wel van toepassing.

Ik kon natuurlijk niet wachten om deze uit te proberen dus “here we go!” Ik verdeel mijn haar in verschillende lagen zodat ik de onderste lagen gemakkelijker kan krullen.

Een belangrijke stap, die je zeker niet mag vergeten wanneer je warmte op je haar gaat gebruiken, is het gebruiken van een een hitte beschermend product, zo wordt je haar tijdens het krullen beschermt tegen de hitten van de stijl-/krultang. En krijg je niet zo snel droog en beschadigd haar.

Van zodra je haar is beschermd dan is het krullen geblazen!

Hier heb ik heel de onderste laag al gekruld. Vergeet zeker niet om na elke krul een goede laag haarspray te gebruiken zodat je krullen langer blijven zitten.

Bijna klaar, nog maar een maar plukken te gaan!
En voilĂ  : het eindresultaat. Ik heb over mijn volledige hoofd ongeveer een half uurtje gedaan. Een ben zeer tevreden met het eindproduct!

Op het einde van de dag zijn de krullen wel wat uitgezakt, maar dat heb ik altijd wanneer ik mijn haar krul. Ik ben tot nu toe zeer blij met deze krultang en ga hem zeker nog veel gebruiken.

4 opmerkingen:

  1. Hoe zit het met het opwarmen van de tang? Doet hij er lang over? Is hij snel weer terug koud waardoor je weer moet wachten tot hij warm is of blijft hij warm?
    Leuke blog, k heb al alles gelezen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O... dat is een zeer goede vraag! Maar eerlijk gezegd heb ik er niet echt op gelet. Meestal laat ik die opwarmen terwijl ik mijn make-up doe en laat ik die afkoelen tot ik de deur uit moet... Maar ik zal er volgende keer op letten en als ik het dan niet vergeet laat ik je het zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Heb je tijdens het krullen gemerkt dat hij koud werd en heb je moeten wachten tussenin opdat hij weer warm zou worden?

      Verwijderen
  3. Heb hem ook gekocht :D er was nog eens 30% korting op in mijn kruidvat!

    BeantwoordenVerwijderen